SmartBill este o aplicație de facturare și gestiune. Pentru a ușura activitatea de facturare și a o integra cu aplicația SmartBill firma oferă un plugin special pentru WordPress.
Modulul Smart Bill permite
emiterea facturilor in SmartBill direct din magazinul online
emiterea automata a facturilor in SmartBill la modificarea statusului comenzilor
sincronizarea stocului magazinului online cu cel din SmartBill
trimiterea facturii pe email clientului automat dupa facturare
Modulul poate fi utilizat doar in cadrul pachetelor Platinum (facturare) si Gestiune Plus (facturare si gestiune).
Modulele PHP necesare se pot activa din Cpanel / Software / Select PHP Version / PHP Extensions.
Sau pot fi verificate așa cum se precizează și în instrucțiunile producătorului, făcând un fișier info.php cu conținutul:
<?php
phpinfo();
?>
Ce poate fi accesat: https://numele-siteului-dvs.ro/info.php
Dacă nu aveți un editor de text și nici cunoștințe de ftp (pentru a urca fișierul pe server) atunci folosiți tot Cpanelul pentru a face acest fișier. Astfel:
Se va deschide o fereastră mare cu toate fișierele și directoarele de pe server. Accesați (dublu clic) directorul (folderul): public_html. Acolo aveți sus în meniu-stânga veți găsi butonul de creare a unui nou fișier: + File.
Se va deschide un pop-un cu un mic formular. Scrieți acolo info.php, verificați ca mai jos să fie public_html și salvați.
După ce ai creat fișierul el va apărea în lista de fișiere, asemănător cu imaginea de mai jos:
Selectează-l (clic pe numele fișierului) și din meniu apasă Edit:
În ferastra care se va deschide scrie:
<?php
phpinfo();
?>
Salvează (buton dreapta-sus) și accesează fișierul din browser: https://numele-siteului-dvs.ro/info.php
Se va deschide un ecran plin cu informații despre server, php și modulele instalate. Căutați după numele modulelor cerute în instrucțiuni:
Instalarea modulului SmartBill
se downloadează de aici: https://api.smartbill.ro/plugins.html#woocommerce
se instalează în WordPress din Module / Adaugă modul / Incarcă modulul (buton sus) / Browse / cauți modulul pe server, în locul unde l-ai salvat și-l încarci
îl instalezi
îl activezi
îl vei regăsi în meniul din stânga:
Primul pas este să te autentifici. Pentru asta clic pe Autentificare:
Pentru a completa datele de autentificare trebuie să deschizi contul tău de SmartBill Cloud, de unde vei lua datele necesare în formularul de mai sus.
Datele de logate în cPanel le aveți în emailul primit de la serviciul de găzduire. Dacă nu l-ați notat căutați în emailuri după: cPanel. Apoi scrieți în browser: nume-domeniu.ro/cpanel:
2. după autentificare veți vedea interfața principală a cPanel (clic pe imagine pentru a o mări):
sau
3. căutați pe această interfață după Backup:
Implicit se va găsi în caseta numită Files. Dar poate exista și o casetă separată de backup.
sau
sau
4.1 Backup
Cele mai răspândite versiuni de cPanel au doar două butoane: Backup și Backup Wizard. În primul caz la clic pe link se va deschide o fereastră destul de complicată:
Dacă scopul este doar de a face backup pentru o actualizare a WordPress-ului atunci clic pe: Download MySQL Database Backup și Home Directory.
Dacă doriți să faceți un backup complet, atunci salvați și emailurile.
Cu mici diferențe interfața este la fel și în alte versiuni de cPanel.
4.2 Backup Wizard
Backup Wizard, sau Vrăjitorul, că va conduce pas cu pas în salvarea fișierelor și a bazei de date.
Cu mici diferențe interfața este la fel și în alte versiuni de cPanel.
Dacă vreți să vedeți câte vizualizări a avut un articol puteți instala diverse module sau accesa Google Analytics și de acolo puteți face diverse interogări.
Există și o altă variantă, mai simplă, dar care implică editarea a două fișiere. Această variantă vă oferă o vizualizare rapidă, ca în imaginea de mai jos:
Identificarea fișierelor de modificat
Două fișiere trebuiesc modificate: functions.php și single.php.
Sunt trei căi principale prin care puteți modifica un fișier din tema principală WordPress.
1. Folosind o aplicație FTP descărcați fișierele, le modificați într-un editor și apoi le încărcați (pentru avansați)
2. Din Panoul de control WordPress accesați meniul Aspect -> Editor de teme, veți fi atenționat că urmează să accesați fișierele WordPress
După cum vedeți atenționare este serioasă pentru că modificările făcute greșit pot duce la nefuncționarea site-ului. Dacă nu sunteți sigur că procedați corect urmați sfatul și instalați-vă un client FTP apoi folosind datele de la firma de găzduire conectați-vă și faceți o copie.
De asemenea verificați dacă aveți o temă copil (child). Dacă nu atunci e bine să vă faceți una.
Atenție! aceste măsuri de precauție se aplică în principal temelor cumpărate și celor gratuite oferite ca atare de către producător și nu celor făcute sau celor copiate din suerse diverse, dar care nu oferă suport de versiune ulterior. Altfel faceți modificările pe propria răspundere. Așa cum scrie în atenționare la un următor update de temă toate modificările vor fi șterse.
În cazul exemplificat de mine există tema child (copil), care NU VA FI MODIFICATĂ LA UPDATE! – foarte important de reținut.
Pentru a modifica fișierele faceți clic pe butonul Am înțeles. Implicit fișierul care se va deschide este style css din tema curentă. Dacă tema curentă este un child (copil) al temei principale, lucrurile vor decurge fără problemă, dacă și numai dacă urmați cu atenție toți pașii indicați.
Notă: cum știți că sunteți în tema child? Verificați ca Theme Name (numele temei) să fie cu Child. În acest caz avem Divi Child.
Modificările nu le vom face în style ci în fișierele: functions.php și single.php.
Atenție! în orice temă se va găsi fișierul functions.php, dar nu neapărat și fișierul single.php. Dacă aveți o temă child și lipsește fișierul single.php atunci va tebui să selectați tema principală din „Selectează tema pentru editare” și apoi să-l căutați acolo.
Accesați cPanel conform cu instrucțiunile primite de la firma de găzduire. Dacă nu aveți cPanel căutați în interfața de administrare ceva similar. Toate aplicații de găzduire au un manager de fișiere. Accesați acea aplicație.
Structura este asemănătoare peste tot.
Fișierele site-ului se găsesc în public_html:
Editarea unui fișier din tema WordPress
Indiferent de calea aleasă după ce deschideți fișierul functions.php copiați următorul cod:
// pentru a vedea numarul de vizualizari a articolelor in admin
function getPostViews($postID){
$count_key = 'post_views_count';
$count = get_post_meta($postID, $count_key, true);
if($count==''){
delete_post_meta($postID, $count_key);
add_post_meta($postID, $count_key, '0');
return "0";
}
return $count;
}
function setPostViews($postID) {
$count_key = 'post_views_count';
$count = get_post_meta($postID, $count_key, true);
if($count==''){
$count = 0;
delete_post_meta($postID, $count_key);
add_post_meta($postID, $count_key, '0');
}else{
$count++;
update_post_meta($postID, $count_key, $count);
}
}
remove_action( 'wp_head', 'adjacent_posts_rel_link_wp_head', 10, 0);
add_filter('manage_posts_columns', 'posts_column_views');
add_action('manage_posts_custom_column', 'posts_custom_column_views',5,2);
function posts_column_views($defaults){
$defaults['post_views'] = __('Vizualizări');
return $defaults;
}
function posts_custom_column_views($column_name, $id){
if($column_name === 'post_views'){
echo getPostViews(get_the_ID());
}
}
// END numarul de vizualizari
Și salvați.
După care deshhideți fișierul single.php căutați:
while ( have_posts() ): the_post();
și adăugați, înainte de ?>
setPostViews(get_the_ID()); // numarul de vizualizari
Salvați.
Atenție!NU modificați nimic altceva.
Dacă totul a decurs cu bine veți vedea în lista de articole o coloană nouă numită Vizualizări:
Încă o dată vă rog să aveți grijă ce și cum modificați. Dacă aveți nelămuriri sau probleme scrieți în formularul de comentarii.
cPanel este o aplicație Linux pentru gestionarea online a site-urilor web la nivel de server. Aplicația, de tip control panel, are o suită de miniaplicații care permit crearea de conturi FTP, de baze de date MySQL sau PostgreSQL, adrese de email, dar are și multe alte funcționalități cum ar fi antispam, liste de discuții, statistici, securizarea directoarelor, backup fișiere și baze de date, subdomenii sau domenii parcate, respectiv adăugate, redirecturi și chiar instalarea directă de aplicații web: WordPress, Joomla, Drupal, PrestaShop, Open Cart și multe altele, depinde și de firma de găzduire și de pachetul de hosting ales.
Pentru a crea o bază de date MySQL, necesară pentru instalarea WordPress-ului, după logare, căutați simbolul MySQL sau în câmpul de căutare scrieți MySQL. Grupul de iconuri este următorul:
sau
Click pe butonul MySQL Databases și se va deschide un formular complex în care se va putea crea baza de date și utilizatorul bazei de date.
1. Crearea bazei de date MySQL pentru WordPress
sau
În prim aparte a formularului, este zona de creare a bazei de date. Implicit numele bazei de date va avea prefixul contului de hosting, în acest caz bloop_ după care se poate introduce numele dorit, în general numele site-ului sau ceva legat de WordPress, de exemplu: wpsitemeu. După apăsarea butonului Create Database, numele final va fi bloop_wpsitemeu. Notați undeva numele bazei de date.
Click pe butonul Go Back și se poate trece la următorul pas.
2. Crearea utilizatorului bazei de date
În partea de jos a formularului este zona MySQL Users având câmpurile: username, password, password again și un indicator de putere a parolei. Parola este bine să fie cât mai complexă, adică să conțină litere mici, litere mari, cifre și alte semne. Dacă nu sunteți siguri de parolă folosiți butonul Password Generator care va genera automat o parolă puternică. La fel ca la pasul anterior notați parola.
3. Asocierea utilizatorului la baza de date MySQL
Ultimul pas este să asociați utilizatorul anterior creat la baza de date în care veți instala WordPress-ul. În același formular este secțiunea Add user To Database, ca în figura de mai jos:
Selectați userul și baza de date apoi click pe Add.
Aici, pentru a nu complica lucrurile, trebuie bifat ALL PRIVILEGES. Apoi clic pe Make Changes -> Go Back și gata baza de date. Cu datele introduse, adică cu: numele bazei de date, numele utilizatorului și parola se poate trece la instalarea WordPress-ului fie folosind funcționalitatea automată din cPanel, fie manual folosind un client FTP pentru copierea fișierelor.
Când lucrăm la un site poate să apară situația în care avem nevoie de o clonă a site-ului, cu alte cuvinte o copie a lui pentru a putea fie testa noi funcționalități, fie pentru a-i schimba tema, fie din alte motive.
Presupunând că ați rezolvat problema copierii fișierelor, dacă nu citiți articolul „Copierea fișierelor unui site WordPress”, ceea ce mai trebuie rezolvat înainte de setările finale ar fi copierea bazei de date.
Crearea unei baze de date în cPanel se poate face prin două metode:
în prima metodă creem baza de date, apoi utilizatorul bazei de date, acordăm privilegii și la final copiem tabelele din baza de date dorită în noua bază de date;
în a doua metodă plecăm invers: creem noua bază de date prin copierea bazei de date live, apoi ceem utilizatorul și acordăm privilegii acestuia pe baza de date nou creată.
Prima metodă de creare a unei baza de date
1. autentificați-vă la cPanel și căutați caseta DATABESES
2. accesați MySQL® Database Wizard, locul din care se pot crea baze de date, sau MySQL® Databases, locul de unde se pot administra bazele de date existente și se pot crea unele noi. Am ales Wizardul pentru a parcurge toți pașii fără info auxiliare. Așadar:
În câmpul New Databases scrieți numele bazei de date. Observați că baza de date va avea și un prefix generat de server. De obicei este id-ul contului, fie generat aleatoriu, fie o prescurtare de 6-10 litere a dmeniului găzduit.
3. după ce ați scris numele bazei de date (fără diacritice sau spații) urmează pasul doi și anume crearea unui nume de utilizator al bazei de date și a unei parole.
Numele de utilizator va avea, la fel ca în cazul bazei de date, prefixul id-ul domeniului. Parola o puteți genera folosind unealta Password Generator. Este de preferat. Nu uitați să o salvați undeva! Vă va fi utilă la setările finale.
4. adăugarea utilizatorului la baza de date
După ce ați creat baza de date și, la pasul anterior utilizatorul, o dată cu accesarea Create User veți fi conduși în fereastra următoare:
Acum puteți acorda privilegii utilizatorului pe baza de date. Nu voi intra în detalii, selectați ALL PRIVILEGES și Next Step.
Baza de date a fost creată! Acuma reveniți pe prima pagină a cPanel și din aceași casetă DATABASES selectați phpMyAdmin, utilitarul prin care se poate gestiona o bază de date:
Interfața utilitarului phpMyAdmin este destul de complexă de aceea voi fi scurt prezentând doar acele caracteristici necesare în copierea bazei de date.
În mare phpMyAdmin este format din două părți: în stânga se văd bazele de date, respectiv tabelele dintr-o bază de date selectată, iar în dreapta, fie diverse informații despre baza de date, fie despre tabelul selectat.
Pentru început veți vedea o interfață asemănătoare cu cea de mai jos. Observați baza de date nou creată în stânga, alături de alte baze de date existente.
Acuma baza de date: r73930dulc_numebazadedate este goală. Ne dorim să copiem baza de date (conținutul ei) r73930dulc_dulciuriwp în noua bază de date. Pentru asta selectăm baza de date inițială, cea pe care vrem să o copiem. Vom vedea în stânga lista cu tabele, iar în dreapta aceeași listă, dar detaliată:
Din partea de sus a interfeței accesați Operationsși mergeți în zona: Copy database to. În acest câmp scrieți numele noi baze de date anterior create: r73930dulc_numebazadedate și selectați: Structure and data.
Aveți grijă să debifați opțiunea: CREATE DATABASE before copying!
Dacă copierea a fost efectuată cu succes veți vedea un mesaj asemănător cu acesta:
Ați reușit crearea unei copii, a unei clone, a bazei de date live pe care o puteți de acum utiliza pentru teste și dezvoltare fără a interfera cu baza de date a site-ului live.
A doua metodă de creare a unei baze de date în cPanel
1. autentificați-vă la cPanel și căutați caseta DATABESES
3. accesați din stânga baza de date live și apoi Operations din meniul de sus
completați Copy database to cu numele bazei de date
lăsați bifată opțiunile implicite, inclusiv: CREATE DATABASE before copying
4. după crearea cu succes a noii baze de date mergeți pe prima pagină a cPanel și de acolo în DATABASES de unde click pe MySQL® Databases. O să vedeți lista bazelor de date existente și noua bază de date. Ceea ce o scoate în evidență este lipsa unui utilizator atașat ei. Fără utilizator baza de date nu poate fi folosită.
Acuma, fie creați un utilizator nou, vedeți pașii de mai sus, fie alocați noii baze de date un utilizator existent, de exemplu cel de la baza de date live. Nu este o idee bună și nu vă sfătuiesc. Din motive de securitate preferabil este să creați un nume de utilizator nou căruia să-i dați privilegii doar pe baza de date nou create.
Crearea utilizatorului se face din aceeași interfață. Câmpul este mai jos. După ce l-ați creat aveți grijă să-i dați privilegii de administrare pe baza de date:
Și cu asta aveți o nouă bază de date, copie e celei live pe care acum puteți face dezvoltări, teste și altele.
Comentarii recente