de Marius Bradu | Module (plugins) |
Într-un articol anterior: Cum gestionez lista cu Toate articolele, am arătat cum se pot gestiona coloanele din Toate articolele (similar și cele din Toate paginile), fără ajutorul unui modul. În acest articol trecem la un nivel superior și vom folosi modulul Admin Columns pentru gestionarea acestor coloane.
Ce este modulul Admin Columns?
Admin Columns este un modul ce permite gestionarea și organizarea coloanelor din articole, pagini, utilizatori, comentarii și listele media din panoul de administrare a WordPress.
Există două variante: gratuită, o puteți descărca din biblioteca de module a WordPress-ului și profesională, pe care o găsiți pe site-ul producătorului.
Un video de rezentare de la producător (în limba engleză):
Instalarea modului Admin Columns
Admin Columns este un plugin (modul), așadar se instalează la fel ca oricare alt modul.
Pentru început trebuie să fiți autentificat în WordPress ca administrator, apoi din Module → Adaugă modul scrieți în câmpul de căutare numele modului: Admin Columns.
Click pe Instalează acum, apoi pe Activează. Modulul va fi vizibil și accesibil din meniul Setări.
Administrarea modulului Admin Columns
Fereastra de administrare a modulului are mai multe elemente.
Tabul Admin Columns
Este tabul principal. Din el se pot vedea coloanele existente. Acestea pot fi mutate mai sus sau mai jos, pot fi redenumite, pot fi șterse, pot fi modificate (ca lățime), sau li se pot adăuga altele.
Dacă doriți să adăugați o nouă coloană, clic pe + Add Column:
Se pot adăuga mai multe tipuri de coloane:
- Default: titlu, autor, categorii, etichete, comentarii, dată la care se adaugă coloanele introduse de modulele instalate;
- Custom Fields: are un singur tip numit custom field și este reprezentat de acele câmpuri personalizate din administrarea unui articol sau pagini;
- Custom: sunt mult mai multe tipuri de informații altfel citibile doar în editarea articolului (cum ar fi numărul de pinguri la articol, timpul de citire, imaginea reprezentativă, numărul de cuvinte, shortlink și altele)
După ce se finalizează modificarea nu uitați să salvați!
Tabul Setting
Sunt doar câteva setări posibile:
Customize your Admin Columns settings. Dacă este bifat, un icon de setări va apare în lista de articole. Este o scurtătură spre interfața de administrare a modulului.
Tabul Add-ons
Este o fereastră publicitară pentru modulul în varianta sa profesională. Merită să vedeți ce alte funcționalități aduce această variantă.
Exemplu de utilizare a modulului Admin Columns
Pentru exemplificare am ales o problemă simplă: să adaug o coloană cu imaginea reprezentativă. Astfel voi putea vedea rapid ce articole au imagine și ce articole nu au imagine reprezentativă.
Așadar:
1. deschid setările modulului și selectez Articole.
2. clic pe butonul: + Add Column
3. din meniul derulant selectez Featured image:
4. schimb numele coloanei din Featured image în Imagine și dimensiunile din 60 x 60 px, în 150 x 90 px:
5. salvez.
6. clic pe butonul view din partea de sus a ferestrei. Se va încărca lista de articole cu noua coloană:
Concluzii după instalare modulului Admin Columns pe WordPress
Administrarea coloanelor de informații din articole, pagini, comentarii și altele se poate face în două moduri:
- folosind setările implicite, vezi: Cum gestionez lista cu Toate articolele;
- folosind modulul Admin Columns.
Indiferent de metoda aleasă scopul trebuie să fie optimizarea infprmațiilor afișate și personalizarea lor conform cu cerințele de proiect.
Mult succes!
de Marius Bradu | Administrare WordPress |
În cazul unui blog, cu articole zilnice, sau a unui site mass-media, cu zeci de articole zilnice, modul de afișare a informațiilor în lista de articole poate fi de ajutor.
Informațiile implicite din lista Toate articolele
Implicit în această listă sunt oferite următoarele informații:
- Titlu: este titlul articolului, însoțit de un minimeniu ce apare atunci când treci cu mouseul peste el. La clic pe titlu se deschide fereastra de editare și modificare a articolului;
- Autor: numele autorului articolului. La clic pe el se vor afișa doar articolele scrise de autorul selectat, inclusiv ciornele sau articolele programate;
- Categorii: numele categoriei sau categoriilor în care a fost inclus articolul. La clic pe nume se vor afișa doar articolele incluse în categoria selectată;
- Etichete: lista cu etichetele asociate articolului. La clic pe una din etichete se vor afișa doar articolele ce au respectiva etichetă asociată;
- Comentarii (reprezentat printr-un icon de tip bulă): afișează numărul de comentarii al articolului. Din partea de sus se poate face și o reordonare a articolelor în funcție de numărul de comentarii. Dacă există comentarii la clic pe numărul indicat se va deschide o fereastră cu lista comentariilor, de unde acestea pot fi administrate (modificate, șterse, marcate ca spam, sau dezaprobate);
- Dată: arată fie data publicării, fie data ultimei modificări. Din partea de sus a coloanei se poate face o reordonare a articolelor în funcție de dată: crescător sau descrisecător. Implicit articolele sunt afișate în ordine descrescătoare (cele mai noi sunt primele afișate).
Cum putem modifica această listă?
Trebuie spus că implicit modificările ce se pot aduce listei sunt minimale. Se pot scoate coloane, se poate modifica numărul de articole afișate (implicit 20) și cam atât.
Chiar și așa, atunci când diverse pluginuri adaugă noi coloane, este bine să cunoaștem de unde putem gestiona ce anume se afișează. Acest lucru se poate face din partea de sus a paginii, butonul: Opțiuni ecran.
Inițial opțiunile vor arăta ca mai jos, dar, pe măsură ce se adaugă pluginuri, opțiunile pot diferi:
Dacă se adaugă modulele YOAST (un foarte bun modul de SEO), Jetpack (modul util în optimizări, SEO și altele), interfața se va schimba:
Pentru un și mai mare control asupra coloanelor din Toate articole se pot instala diverse module. Unul din cele mai bune este: Admin Columns. Dar despre acest modul în articolul: Cum putem gestiona coloanele din Toate articolele.
de TutorialeWP | Tips & Tricks |
Dacă vreți să vedeți câte vizualizări a avut un articol puteți instala diverse module sau accesa Google Analytics și de acolo puteți face diverse interogări.
Există și o altă variantă, mai simplă, dar care implică editarea a două fișiere. Această variantă vă oferă o vizualizare rapidă, ca în imaginea de mai jos:
Identificarea fișierelor de modificat
Două fișiere trebuiesc modificate: functions.php și single.php.
Sunt trei căi principale prin care puteți modifica un fișier din tema principală WordPress.
1. Folosind o aplicație FTP descărcați fișierele, le modificați într-un editor și apoi le încărcați (pentru avansați)
2. Din Panoul de control WordPress accesați meniul Aspect -> Editor de teme, veți fi atenționat că urmează să accesați fișierele WordPress
După cum vedeți atenționare este serioasă pentru că modificările făcute greșit pot duce la nefuncționarea site-ului. Dacă nu sunteți sigur că procedați corect urmați sfatul și instalați-vă un client FTP apoi folosind datele de la firma de găzduire conectați-vă și faceți o copie.
De asemenea verificați dacă aveți o temă copil (child). Dacă nu atunci e bine să vă faceți una.
Atenție! aceste măsuri de precauție se aplică în principal temelor cumpărate și celor gratuite oferite ca atare de către producător și nu celor făcute sau celor copiate din suerse diverse, dar care nu oferă suport de versiune ulterior. Altfel faceți modificările pe propria răspundere. Așa cum scrie în atenționare la un următor update de temă toate modificările vor fi șterse.
În cazul exemplificat de mine există tema child (copil), care NU VA FI MODIFICATĂ LA UPDATE! – foarte important de reținut.
Pentru a modifica fișierele faceți clic pe butonul Am înțeles. Implicit fișierul care se va deschide este style css din tema curentă. Dacă tema curentă este un child (copil) al temei principale, lucrurile vor decurge fără problemă, dacă și numai dacă urmați cu atenție toți pașii indicați.
Notă: cum știți că sunteți în tema child? Verificați ca Theme Name (numele temei) să fie cu Child. În acest caz avem Divi Child.
Modificările nu le vom face în style ci în fișierele: functions.php și single.php.
Atenție! în orice temă se va găsi fișierul functions.php, dar nu neapărat și fișierul single.php. Dacă aveți o temă child și lipsește fișierul single.php atunci va tebui să selectați tema principală din „Selectează tema pentru editare” și apoi să-l căutați acolo.
3. Din cPanel -> File Manager
Accesați cPanel conform cu instrucțiunile primite de la firma de găzduire. Dacă nu aveți cPanel căutați în interfața de administrare ceva similar. Toate aplicații de găzduire au un manager de fișiere. Accesați acea aplicație.
Structura este asemănătoare peste tot.
Fișierele site-ului se găsesc în public_html:
Editarea unui fișier din tema WordPress
Indiferent de calea aleasă după ce deschideți fișierul functions.php copiați următorul cod:
// pentru a vedea numarul de vizualizari a articolelor in admin
function getPostViews($postID){
$count_key = 'post_views_count';
$count = get_post_meta($postID, $count_key, true);
if($count==''){
delete_post_meta($postID, $count_key);
add_post_meta($postID, $count_key, '0');
return "0";
}
return $count;
}
function setPostViews($postID) {
$count_key = 'post_views_count';
$count = get_post_meta($postID, $count_key, true);
if($count==''){
$count = 0;
delete_post_meta($postID, $count_key);
add_post_meta($postID, $count_key, '0');
}else{
$count++;
update_post_meta($postID, $count_key, $count);
}
}
remove_action( 'wp_head', 'adjacent_posts_rel_link_wp_head', 10, 0);
add_filter('manage_posts_columns', 'posts_column_views');
add_action('manage_posts_custom_column', 'posts_custom_column_views',5,2);
function posts_column_views($defaults){
$defaults['post_views'] = __('Vizualizări');
return $defaults;
}
function posts_custom_column_views($column_name, $id){
if($column_name === 'post_views'){
echo getPostViews(get_the_ID());
}
}
// END numarul de vizualizari
Și salvați.
După care deshhideți fișierul single.php căutați:
while ( have_posts() ): the_post();
și adăugați, înainte de ?>
setPostViews(get_the_ID()); // numarul de vizualizari
Salvați.
Atenție! NU modificați nimic altceva.
Dacă totul a decurs cu bine veți vedea în lista de articole o coloană nouă numită Vizualizări:
Încă o dată vă rog să aveți grijă ce și cum modificați. Dacă aveți nelămuriri sau probleme scrieți în formularul de comentarii.
Comentarii recente