Diferența dintre Newsletter și Email Marketing
Cele două noțiuni se pot confunda cu ușurință, mai ales că ambele se bazează pe termenul mai larg răspândit de Email List, sau listă de emailuri, adică o colecție de emailuri ale vizitatorilor și potențialilor clienți.
Totuși există diferențe și acestea țin de scopul celor două, să le spunem, metode.
Buletinele de știri, sau buletinele informative, adică newsletterele, cuprind în definiție noțiunea de „știri”, de „noutate” și reprezintă o comunicare informativă destinată furnizării de știri specifice firmei sau industriei din care faceți parte. Un buletin informativ este un instrument puternic de introducere pe piață și, în timp ce poate include, de asemenea, un apel către acțiune, cum ar fi campaniile de marketing prin e-mail, principala diferență dintre cele două este că obiectivul unui buletin informativ este implicarea și educarea. Scopul unei campanii de marketing prin e-mail este vânzările.
Cu alte cuvinte: informare versus vânzare!
Campaniile de marketing prin e-mail se bazează pe comportamentul utilizatorului la fața locului și vizează ghidarea destinatarului către o vânzare. Aceste e-mailuri se concentrează mai degrabă asupra produsului și nu asupra industriei și răspund direct la o acțiune care a avut loc pe site-ul web, cum ar fi abandonarea căutării sau a coșului, selectarea unor produse, căutarea după altele etc.
Este important pentru comercianții de comerț electronic să facă o serie de buletine informative și campanii de marketing prin e-mail. Amestecul dintre cele două strategii, bazat pe educație și orientat spre acțiune oferă destinatarului un echilibru de informații. Utilizarea ambelor tipuri de e-mailuri vă permite să proiectați fiecare strategie cu stilul și mesajul potrivit.
Comercianții de comerț electronic pot utiliza buletine informative și email marketing pentru a comunica cu clienții actuali și potențiali. Acesta este un mijloc de comunicare eficientă din punct de vedere al costurilor. Cu toate acestea, dacă nu se folosește cu atenție, emailurile nesolicitate se pot repede transforma în „spam”.
Spamul este foarte important în industria de e-mailuri, și este considerat o activitate dăunătoare, dar este un lucru pe care îl poți evita. Prin utilizarea formularelor de email de pe site, cu atenție sportită la implementarea GDPR, prin cererea acordului de trimitere email și specificare clară a rostului acestuie: de informare generală sau de marketing, se pot evita „spamuril” și deci posibilele neplăceri legale.
Comentarii recente