Cum îți faci un cont pe Google Analytics?

Cum îți faci un cont pe Google Analytics?

Google Analytics este o platformă de monitorizare a site-urilor oferită de Google.

Pe scurt Google Analytics este o platformă gratuită prin intermediul căreia poți afla informații privind traficul pe site. Pentru a realiza acest lucru trebuie să-ți faci un cont pe google, să-ți introduci site-ul pe platformă și apoi să inserezi un script de monitorizare pe site. Pare complicat? Nu și dacă urmezi pașii de mai jos:

Vezi și: Crearea unei chei publice API pentru Google reCaptcha

Crearea unui cont Google (necesar)

1. Accesați linkul https://analytics.google.com/analytics/web/

2. dacă aveți deja un cont de gmail, folosiți datele de email pentru a vă conecta și la serviciul de analytics

3. dacă nu aveți un cont de email atunci creați-vă unul nou. Puteți să creați un cont nou și dacă nu doriți să folosiți adresa curentă de email și pentru serviciile de analytics.

4. după ce aveți contul de google clic pe Creați un cont gratuit (Set up for free)

google-analytics-wordpress-1

 

Adăugarea unui site în Analytics

După logare trebuie urmați următorii pași:

1. Creați un cont (Create account)

Introduceți un nume ușor de reținut. Poate fi direct numele de domeniu. Lasă toate opțiuniele recomandată bifate (implicit). Adică: Produsele și serviciile Google, Analiza comparativă, Asistență tehnică și Specialiști în conturi.

google-analytics-wordpress-3

2. Ce doriți să măsurați?

Aveți de ales între trei opțiuni. Pentru un site, fie el blog, magazin, sau orice alt tip de site, este recomandabilă prima opțiunea, cea de Web.

Web – infromații de trafic pentru un site (indicat)

Google Apps – dacă aveți o aplicație pe Android sau iOS. Atenție! nu confundați cu măsurarea traficului pe mobile sau tablete. Traficul pe mobiel (smartphones) sau tablete este măsurat de scriptul de Web (prima opțiune și cea recomandată)

Aplicații și web – măsoară traficul și pe web (site) și pe aplicații. Este în versiunea de dezvoltare beta.

google-analytics-wordpress-4

3. Crearea proprietății

Aveți contul, ați stabilit că doriți să măsurați datele de trafic de pe un site web, ultimul pas este să specificați despre ce site este vorba. În limbaj tehnic această etapă se numește: Crearea proprietății (Property setup):

Numele site-ului: poate fi același cu numele contului sau numele de domeniu, cum vă este mai ușor.

Adresa URL a site-ului: copiați adresa site-ului. Aveți grijă să fie cea corectă, dacă aveți certificat SSL să fie cu https în față.

Domeniu: alegeți un domeniu cât mai aproape de cel reprezentat de site

Fusul orar: România dacă site-ul are ca țintă principală România

google-analytics-wordpress-6

4. Contractul cu Google

După ce ați parcurs pașii de mai sus vi se va cere să citiți și să acceptați: Acordul cu termeni și condiții Google Analytics  și Condiții suplimentare aplicabile datelor trimise la Google.

Aceste două documente sunt practic contractul dvs. cu furnizorul de servici Google. Dacă Acceptați veți putea merge mai departe, dacă Nu acceptați veți fi scoși din platformă.

5. Comunicările prin e-mail

Analytics vă poate trimite automat prin email tot felul de informații despre traficul de pe site. Pentru comunicare, conform GDPL, are nevoie de acordul dvs.

Toate aceste emailuri sunt opționale. Citiți condițiile și acceptați sau nu.

google-analytics-wordpress-7

Obținerea codului Analytics și introducere lui în WordPress

Dacă ați parcurs toți pașii de mai sus atunci veți avea în față o fereastră asemănătoare cu cea de mai jos.

google-analytics-wordpress-8

Codul dorit este în câmpul: Etichetă globală pe site (gtag.js). Introducerea codului poate fi făcută în două variante:

1. îl introduceți manual în temă, respectiv în fișierul header.php (fie din capnel, fie din administrarea site-ului, fie folosind protocolul FTP), imediat înante de </head>

2. folosiți pentru introducere un modul.

Vezi și:

Dacă folosiți Insert Header and Footers atunci copiați codul în câmpul Head.

google-analytics-wordpress-9

Felicitări! Site-ul dvs. va fi de acum monitorizat de Google Analytics. Veți avea acces la datele de trafic, la statistici și rapoarte!

Dacă aveți întrebări sau probleme folosiți câmpul de comentarii pentru a ne contacta.