SmartBill este o aplicație de facturare și gestiune. Pentru a ușura activitatea de facturare și a o integra cu aplicația SmartBill firma oferă un plugin special pentru WordPress.
Modulul Smart Bill permite
emiterea facturilor in SmartBill direct din magazinul online
emiterea automata a facturilor in SmartBill la modificarea statusului comenzilor
sincronizarea stocului magazinului online cu cel din SmartBill
trimiterea facturii pe email clientului automat dupa facturare
Modulul poate fi utilizat doar in cadrul pachetelor Platinum (facturare) si Gestiune Plus (facturare si gestiune).
Modulele PHP necesare se pot activa din Cpanel / Software / Select PHP Version / PHP Extensions.
Sau pot fi verificate așa cum se precizează și în instrucțiunile producătorului, făcând un fișier info.php cu conținutul:
<?php
phpinfo();
?>
Ce poate fi accesat: https://numele-siteului-dvs.ro/info.php
Dacă nu aveți un editor de text și nici cunoștințe de ftp (pentru a urca fișierul pe server) atunci folosiți tot Cpanelul pentru a face acest fișier. Astfel:
Se va deschide o fereastră mare cu toate fișierele și directoarele de pe server. Accesați (dublu clic) directorul (folderul): public_html. Acolo aveți sus în meniu-stânga veți găsi butonul de creare a unui nou fișier: + File.
Se va deschide un pop-un cu un mic formular. Scrieți acolo info.php, verificați ca mai jos să fie public_html și salvați.
După ce ai creat fișierul el va apărea în lista de fișiere, asemănător cu imaginea de mai jos:
Selectează-l (clic pe numele fișierului) și din meniu apasă Edit:
În ferastra care se va deschide scrie:
<?php
phpinfo();
?>
Salvează (buton dreapta-sus) și accesează fișierul din browser: https://numele-siteului-dvs.ro/info.php
Se va deschide un ecran plin cu informații despre server, php și modulele instalate. Căutați după numele modulelor cerute în instrucțiuni:
se instalează în WordPress din Module / Adaugă modul / Incarcă modulul (buton sus) / Browse / cauți modulul pe server, în locul unde l-ai salvat și-l încarci
îl instalezi
îl activezi
îl vei regăsi în meniul din stânga:
Primul pas este să te autentifici. Pentru asta clic pe Autentificare:
Pentru a completa datele de autentificare trebuie să deschizi contul tău de SmartBill Cloud, de unde vei lua datele necesare în formularul de mai sus.
Dacă utilizezi gmail, dar și alte adrese de email, de la serviciu, sau de hobby, te poți lovi de situația neplăcută a gestionării căduțelor de email. Cu cât sunt mai multe, cu atât timpul consumat cu verificarea lor crește iar o dată cu el, crește și stressul. Cu alte cuvinte pierdere de timp.
Gmail este o soluție profesională, gândită să răspundă unui număr mare de emailuri și cerințe diverse. De la simpli utilizatori la soluții de business complexe. Plus că oferă spațiu mare, 15GB și la un preț mic și mai mult. Acum, 10 februarie 2021, un spațiu suplimentar de 50GB costă 10 lei / lună, spațiu în care intră gmail + stocarea de imagini + documentele din google docs și alte aplicații din suita google.
Dar, ceea ce ne interesează pe noi, este cum putem folosi gmail ca server principal de email pentru toate sau pentru o mare parte din adresele noastre de email.
Crearea unui cont nou pe gmail
După ce vă logați în gmail, pentru început trebuie să accesați secțiunea de setări a contului. Acest lucru se face din butonul de setări situat în coțul dreapta-sus și care are forma unei roți dințate. Mai jos este prezentată zona în limbile engleză și română.
Accesarea Setărilor va deschide o zonă de setpri generale în partea dreaptă. Pentru a ajunge la adăugarea unui cont trebuie să faceți clic pe butonul: vezi toate setările.
Se va deschide o fereastră mare cu multe taburi și opțiuni. În limba română arată ca mai jos:
Iar în limba engleză:
Pentru a vedea conturile existente sau pentru a adăuga unul nou trebuie să accesați tabul: Conturi și importare, respectiv Accounts and Import.
Noua pagină va arăta ca mai jos:
Pe noi ne intoresează doar o opțiuni din toate cele de mai sus, și anume: Trimite ca: (Dacă ai alte adrese de e-mail, folosiți Gmail pentru a trimite mesaje de la acestea.) sau, în limba engleză, Send mail as: (Use Gmail to send from your other email addresses). Practic creind un nou cont veți putea nu doar primi emailurile de la adresa de email dorită, dar și trimite emailuri având la trimițător (de la, sau to) adresa de email importată.
Pentru a adăuga noua adresă doar faceți clic pe: Adaugă altă adresă de email, sau Add another email address.
Se va deschide o fereastră în care trebuie să completați:
numele adresei adăugate (poate fi Prenume și nume, sau Office, sau cum doriți să o identificați)
Pasul următor este cel mai important și în funcție de cum îl completați aveți un cont valid sau nu.
Totuși, înainte de a trece mai departe să vedem de unde găsiți datele de email. Acestea fie le-ați primit deja de la hosting, fie le puteți cere hostingului, fie le găsiți în cpanel, așa cum se vede mai jos:
accesați Cpanel: numedomeniul.ro/cpanel cu datele primite de la hosting
căutați tabul cu Email și faceți clic pe email Accounts, se vor afișa adrese de email de pe domeniu (una sau mai multe)
3. în dreptul adresei de email dorite aveți botonul: CONNECT DEVICE, clic pe el
4. se va deschide o fereastră mare în care găsiți datele de conectare, ca mai jos:
Cu datele astfel cunoscute completați formularul de mai jos:
Server SMTP: de obicei este smpt.numedomeniu.ro (se completează automat)
Port: 567 sau cel indicat de serverul de hosting (ajungem și acolo imediat)
Nume deutilizator: este adresa de email a contului, trebuie să fie exact adresa, cu @domeniul de web. Implicit numele de utilizator este doar parte ade până la @, dar aici completați cu adresa de email
Parolă: etse parola de la contul de email pe care-l transferați pe gmail.
Conexiune securizată prin TSL (recomandat): lăsați așa
După ce ați completat cu atenție toate aceste câmpuri treceți mai departe.
ATENȚIE: reverificați! mai ales portul SMTP.
În cazul de mai sus, am avea:
Nu mai rămâne decât să-i spunem serverul că avem un nou cont. Pentru asta click pe Adaugă un cont, sau Add account. Gmail va verifica validitatea datelor introduse. Dacă nu sunt corecte va returna un mesaj de eroare:
Verificați: serverul SMTP să fie ok, portul, emailul și, mai ales, parola.
Dacă validarea formularului a decurs fără probleme, vom primi un alt mesaj:
Ultimul pas este introducerea și verificarea codului de confirmare. Acest cod este trimis pe adresa de email pe care ați introdu-o, în acest caz: prenume.nume@numedomeniu.ro.
Atenție și aici. Dacă ați introdus o adresă greșită nu veți primi emailul de confirmare. Pe emailul de gmail o să primiți doar o alertă, de genul:
Dacă trimiterea a decurs ok, veți primi în căsuța de email un mesaj de genul:
Și conținutul: Ai solicitat adăugarea adresei adresadeemail@numelededomeniu.ro la contul tău Gmail. Cod de confirmare: 123456789
Acest cod îi copiați și-l puneți în căsuța de verificare.
Dacă totul a decurs cum trebuie, de acum înainte veți putea trimite emailuri din căsuța de email de pe Gmail.com folosind și noua adresă de meail.
Dacă aveți o pagină de facebook și doriți să mai adăugați pe cineva cu rol de editor, urmații pașii:
Pașii necesari pentru adăugarea unui nou rol pe pagina de Facebook
1. vă logați pe pagina de facebook
2. intrați pe pagina dvs. de facebook
3. din meniul de sus identificați butonul Setări
4. se va deschide o pagină bogată în opțiuni diverse, ca mai jos:
5. în meniul din stânga căutați Roluri în Pagină
6. în prima parte a ferestrei aveți două linkuri:
Atribuie un rol nou în Pagină – veți fi redirectat spre secțiunea de adăugare a rolurilor
Roluri existente în Pagină – din această secțiune veți putea în viitor să gestionați rolurile, adică să le schimbați sau ștergeți
7. clic pe Atribuie un rol nou în Pagină
Tastați în câmpul existent numele celui pe care doriți să-l adăugați, sau emailul lui. Automat se va afișa o listă cu nume. Selectați-l pe cel dorit.
8. rolul îi conferă celui adăugat o anumită putere pe pagina dvs. de facebook. Selectați un rol din listă: Administrator, Editor, Moderator, Promotor sau Analist.
Citiți mai jos ce atribuții are fiecare rol.
9. după ce ați stabilit ce rol îi alocați faceți clic pe Adaugă. Pentru a finaliza facebook vă va cere parola de la contul de facebook.
10. ultimul pas este ca utilizatorul de facebook să accepte rolul. El va primi o notificare pe facebook, dar și pe email
Tipuri de Roluri în pagina Facebook
1. Administrator
Poate administra toate aspectele care ţin de Pagină. Poate să publice şi să trimită mesaje pe Messenger cu identitatea Paginii, să şteargă comentariile adăugate în Pagină şi răspundă la acestea, să posteze de pe Instagram pe Facebook, să creeze reclame, să vadă cine a creat o postare sau un comentariu, să vadă statistici şi să atribuie roluri în Pagină. Dacă Pagina are un cont de Instagram asociat, poate să şteargă comentariile adăugate în Pagină şi răspundă la acestea, să trimită mesaje directe, să sincronizeze informaţiile de contact ale afacerii şi să creeze reclame.
2. Editor
Poate să publice conţinut şi să trimită mesaje pe Messenger cu identitatea Paginii, să şteargă comentariile adăugate în Pagină şi răspundă la acestea, să creeze reclame, să vadă cine a creat o postare sau un comentariu, să posteze de pe Instagram pe Facebook şi să vadă statistici. Dacă Pagina are un cont de Instagram asociat, poate să şteargă comentariile adăugate în Pagină şi răspundă la acestea, să trimită mesaje directe, să sincronizeze informaţiile de contact ale afacerii şi să creeze reclame.
3. Moderator
Poate să publice şi să trimită mesaje pe Messenger cu identitatea Paginii, să şteargă comentariile adăugate în Pagină şi răspundă la acestea, să creeze reclame, să vadă cine a creat o postare sau un comentariu şi să vadă statistici. Dacă Pagina are un cont de Instagram asociat, poate să răspundă la comentariile de pe Instagram, să trimită mesaje directe şi să creeze reclame.
4. Promotor
Poate să creeze reclame, să vadă cine a creat o postare sau un comentariu şi să vadă statistici. Dacă Pagina are un cont de Instagram asociat, poate să creeze reclame.
5. Analist
Poate vedea care administrator a creat o postare sau a adăugat un comentariu şi poate vedea statistici.
Google Analytics este o platformă de monitorizare a site-urilor oferită de Google.
Pe scurt Google Analytics este o platformă gratuită prin intermediul căreia poți afla informații privind traficul pe site. Pentru a realiza acest lucru trebuie să-ți faci un cont pe google, să-ți introduci site-ul pe platformă și apoi să inserezi un script de monitorizare pe site. Pare complicat? Nu și dacă urmezi pașii de mai jos:
2. dacă aveți deja un cont de gmail, folosiți datele de email pentru a vă conecta și la serviciul de analytics
3. dacă nu aveți un cont de email atunci creați-vă unul nou. Puteți să creați un cont nou și dacă nu doriți să folosiți adresa curentă de email și pentru serviciile de analytics.
4. după ce aveți contul de google clic pe Creați un cont gratuit (Set up for free)
Adăugarea unui site în Analytics
După logare trebuie urmați următorii pași:
1. Creați un cont (Create account)
Introduceți un nume ușor de reținut. Poate fi direct numele de domeniu. Lasă toate opțiuniele recomandată bifate (implicit). Adică: Produsele și serviciile Google, Analiza comparativă, Asistență tehnică și Specialiști în conturi.
2. Ce doriți să măsurați?
Aveți de ales între trei opțiuni. Pentru un site, fie el blog, magazin, sau orice alt tip de site, este recomandabilă prima opțiunea, cea de Web.
Web – infromații de trafic pentru un site (indicat)
Google Apps – dacă aveți o aplicație pe Android sau iOS. Atenție! nu confundați cu măsurarea traficului pe mobile sau tablete. Traficul pe mobiel (smartphones) sau tablete este măsurat de scriptul de Web (prima opțiune și cea recomandată)
Aplicații și web – măsoară traficul și pe web (site) și pe aplicații. Este în versiunea de dezvoltare beta.
3. Crearea proprietății
Aveți contul, ați stabilit că doriți să măsurați datele de trafic de pe un site web, ultimul pas este să specificați despre ce site este vorba. În limbaj tehnic această etapă se numește: Crearea proprietății (Property setup):
Numele site-ului: poate fi același cu numele contului sau numele de domeniu, cum vă este mai ușor.
Adresa URL a site-ului: copiați adresa site-ului. Aveți grijă să fie cea corectă, dacă aveți certificat SSL să fie cu https în față.
Domeniu: alegeți un domeniu cât mai aproape de cel reprezentat de site
Fusul orar: România dacă site-ul are ca țintă principală România
4. Contractul cu Google
După ce ați parcurs pașii de mai sus vi se va cere să citiți și să acceptați: Acordul cu termeni și condiții Google Analytics și Condiții suplimentare aplicabile datelor trimise la Google.
Aceste două documente sunt practic contractul dvs. cu furnizorul de servici Google. Dacă Acceptați veți putea merge mai departe, dacă Nu acceptați veți fi scoși din platformă.
5. Comunicările prin e-mail
Analytics vă poate trimite automat prin email tot felul de informații despre traficul de pe site. Pentru comunicare, conform GDPL, are nevoie de acordul dvs.
Toate aceste emailuri sunt opționale. Citiți condițiile și acceptați sau nu.
Obținerea codului Analytics și introducere lui în WordPress
Dacă ați parcurs toți pașii de mai sus atunci veți avea în față o fereastră asemănătoare cu cea de mai jos.
Codul dorit este în câmpul: Etichetă globală pe site (gtag.js). Introducerea codului poate fi făcută în două variante:
1. îl introduceți manual în temă, respectiv în fișierul header.php (fie din capnel, fie din administrarea site-ului, fie folosind protocolul FTP), imediat înante de </head>
reCaptcha este un serviciu gratuit oferit de Google prin care este protejat site-ul dvs. de spam și abuzuri. reCaptcha utilizează un motor avansat de analiză a riscurilor și provocări adaptive pentru a împiedica software-ul automat să se angajeze în activități abuzive pe site-ul dvs. Face acest lucru în timp ce permite utilizatorilor dvs. să navigheze în siguranță.
Obținerea unei chei publice API Google reCaptcha
1. Pentru a obține o cheie publică API trebuie să o generăm. Acest lucru se face de pe site-ul Google reCaptcha. Dacă aveți un cont de google (email) atunci îl folosiți pe aceste. Dacă nu, trebuie să vă creați un cont nou.
2. După crearea contului accesați Admin Console.
3. Dacă sunteți la primul site veți obține următoarea fereastră:
4. Completați câmpurile:
Label: numele de domeniu sau numele site-ului, este un câmp pentru identificarea cheii
reCAPTCHA type: selectați v3
Domains: numele de domeniu în genul: tutorialewp.ro
Owners: automat este adresa de email a proprietarului de cont, puteți adăuga și alte adrese de email
Accept the reCAPTCHA Terms of Service: bifați
Send alerts to owners: preferabil ar fi să lăsați opțiunea selectată, prin asta sunteți de acord să primiți sesizări dacă site-ul are probleme
SUBMIT
5. Obțineți cheile: SITE KEY (Cheia paginii web) și SECRET KEY (Cheie secretă)
Aceste două chei le folosiți în pluginurile de instalare a reCaptcha sau unde vă sunt necesare.
Notepad ++ este un editor de cod sursă gratuit – free source, cu alte cuvinte poate fi descărcat, instalat și folosit fără costuri suplimentare. Notepad++ înlocuiește Notepad, acceptă mai multe limbi, printre care și limba română. Rulând în mediul MS Windows, utilizarea acestuia este reglementată de licența GPL.
Bazat pe componenta de editare puternică Scintilla, Notepad ++ este scris în C ++ și folosește API-ul Win32 pur și STL, care asigură o viteză de execuție mai mare și o dimensiune mai mică a programului. Prin optimizarea cât mai multor rutine, fără a pierde capacitatea de utilizare, editorul încearcă să reducă emisiile de dioxid de carbon din lume. Când utilizați mai puțină putere a procesorului, computerul poate accelera și reduce consumul de energie, ceea ce duce la un mediu mai ecologic.
La ce-l folosim
Notepad++ este un editor foarte bun ce ne permită să edităm fișierele din WordPress.
Dacă trebuie să modificați un cod, să adăugați ceva nou, sau pur și simplu doriți să vedeți codul dintr-un fișier, Notepad++ este una din cele mai bune soluții.
Comentarii recente